Familj, inredning, studier och vardagslivet i sig

lördag 14 augusti 2010

Mina sjuklingar :(





Denna dag kunde ha börjat aningen bättre om jag fått önska... Men alltid går det ju inte som planerat :)
Såg direkt på morgonen att våran lilla dalmis prick inte mådde bra, den åt inte sin mat och var apatisk. Efter morgon promenaden så åt den fortfarande inget , drack lite men spydde upp allt. Otroligt blev så orolig att jag bra satt och skakade. Nåja efter att jag återfått kontrollen så ringde jag veterinären och fick en tid .

Precis som jag skulle åka iväg kommer en hängig Ellen emot mig och säger att mamma jag fryyys... Känner genast att hon är het. Mäter tempen som visar på 39,79.. Fint nu var det då Ellens tur då Isabell haft feber tidigare i veckan. Lite febernedsättande panadol till Ellen och sen raskt iväg till Veterinären.

Misstänkte att hunden skulle ha haft livmoderinflamation men det visade sig att den inte hade det utan möjligen någon form av magsjuka eller att den ätit något opassligt..
I skrivandets stund så har den ätit lite och hoppas att den mår bättre imorgon.

Ellen var rätt varm då jag kom hem från veterinären så det blev lite mys i soffan till bullerby barnen och sedan var hon pigg igen.

Nu känner jag mig ganska trött. Barnen sover hunden sover allt är FFRID och FRÖJD, njuter och lägger på en film

Skön lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar