Familj, inredning, studier och vardagslivet i sig

onsdag 21 juli 2010

Semestertider jepee!


Snart har jag haft 2 veckor semester, bara nästa vecka kvar och sedan kallar jobbet igen.. Underligt att tiden kan gå så fort!


Förra veckan var vi ju hela family i Sverige.. Vi hade det så sköönt och roligt.. Gillade väligt mycket Astrid Lindgrens värld, och det tror jag barnen också gjorde.. Så jag rekomenderar det verkligen till alla som tycker om AL:s sagor!


När vi väl kom hem så väntade ett stökigt och mycket dammigt hem.. Våran renovering av hallen var i full gång.. Så igår fick vi allting klart så ni kan gissa vad jag gjorde halva dagen igår..Just precis städa! och städa.. På "gammaldagsvis" har jag krypit mig fram längs husets golv för att torka bort allt damm som kommit.. Men ni vet det finns kvar ÄNNU!! när man stryker sin hand längs golven så känner man hur dammet fastnar i handflatan... Så vad gör man.. Dammsuger allt på nytt idag, och tvättar igen.. Resultatet blev mycket bättre!


I skrivandets stund sitter jag allena hemma eller ja två söta sessor snusar i sina sängar men gubben har åkt iväg på sin årliga båtsemester.. Åkte i morse och kommer hem imoron...

Men hos oss har det ändå varit full rulle hela dagen... Så det är nu när det är tyst och lugnt i huset som det skulle vara skönt med lite vuxet sälskap...


Nåja kvalitets tid för sig själv är inte så tokigt.. Iallafall då jag har nyaste nummret av lantliv som väntar på mig vid sängen... mmm..mmm.. sköönt!



Trevlig kväll, puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar